Ferri: “Compartim plenament la idea d’uns Instituts Tecnològics d’excel·lència, amb una planificació estratègica i compromesos amb la societat i el nostre teixit productiu”.

El portaveu adjunt de Compromís, Fran Ferri, i la responsable de Comissions Sectorials de la coalició, Maria Josep Ortega, han mantingut este matí una reunió amb representants de treballadors d’Instituts Tecnològics per a tractar l’assumpció en el futur programa electoral de diferents compromisos respecte a la innovació i el paper d’estos centres en el canvi del model productiu.

En el document tractat en la reunió, els representants proposen l’assumpció per part dels partits polítics i sindicats d’una sèrie de propostes per augmentar la dotació de recursos i millorar la gestió dels centres, augmentar la coordinació entre estos i amb altres agents d’innovació, optimitzar els mecanismes d’avaluació, i canviar la metodologia de finançament dels projectes de R+D interns i amb empreses.

Per al diputat Fran Ferri, “es tracta de propostes que coincideixen amb les línies de treball que hem defensat des de Compromís en esta legislatura. Davant l’afonament del model econòmic del PP, cal apostar per una alternativa basada en una major importància de la nostra indústria que siga referent al món per la innovació, la recerca i el desenvolupament. En el cas del teixit productiu valencià, amb una gran presència de xicotetes i mitjanes empreses, és fonamental el paper dels Instituts Tecnològics coordinats, ben dotats, i orientats a generar un impacte positiu en el benestar de la societat valenciana”.

Per la seua banda, Maria Josep Ortega ha assumit amb els representants el compromís de traslladar el document de propostes al procés obert pel qual es redactarà el programa electoral. Segons Ortega “per a Compromís és molt important que les propostes del nostre programa sorgisquen des de la ciutadania i mitjançant de la deliberació amb els col·lectius més implicats en cada àrea. En este cas el document ha sigut elaborat per investigadors i treballadors dels instituts tecnològics amb dècades d’experiència, la qual cosa aporta un gran valor a les mesures que plantegen”.