El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que la responsabilitat de José Luis Olivas en els negocis immobiliaris irregulars dels empresaris Ferry i Baldó és també, “responsabilitat de tot el PP, per haver posat al capdavant de Bancaixa a l’ex president de la Generalitat. Per eixe motiu, les declaracions condemnant els viatges a Cuba d’Olivas, els regals i els tractes de favor estan bé però cal donar passos endavant, anar més lluny, investigar i reclamar responsabilitats polítiques”.

Segons ha declarat Morera, “Fabra ha d’actuar, ha d’obrir una investigació per a saber què ha passat amb el recursos públics de Bancaixa, una investigació per a delimitar les responsabilitats polítiques per designar a al senyor José Luis Olivas com a president de Bancaixa i sobretot, cal saber si este és un cas aïllat o si en tenim més casos d’ús de recursos públics per a saquejar, per a furtar diners directament de l’entitat pública”.

El síndic de Compromís ha lamentat que el PP, “inutilitze i buide de continguts i de funcions les Corts, quan encara es poden fer comissions, poden investigar i es poden arribar a conclusions i també a prendre mesures. Al PP no li interessa que el parlament funcione correctament defensant els interessos generals de la societat valenciana i per això neguen les peticions de compareixences o les peticions de comissions d’investigació. Anem a insistir i han de saber que tot el que no es faça en el que ens resta de legislatura, ho farem quan comencen la nova legislatura”.