La cap de la llista autonòmica de Compromís per Alacant, Mireia Mollà, i el candidat a l’Alcaldia d’Alacant, Natxo Bellido, es reuniren ahir amb membres d’ACAVIH, entre ells els coordinadors, Domingo Molina i Marcela Macheras, per conèixer i recollir les seues demandes, de manera que les administracions públiques recuperen i incrementen les partides necessàries per a atenció a afectats i afectades i de prevenció.

Des de l’associació s’ha lamentat el fet que el Govern valencià haja portat a terme grans retallades en esta partida, el que suposa un greu retrocés que, a més, coincideix amb un increment d’afectats, especialment entre persones joves.

En este sentit, han demandat que de manera urgent s’augmenten els programes d’educació sexual, ja que en l’actualitat són insuficients, que es garantisca l’assistència a les persones afectades pel deteriorament previ de salut que solen patir i que s’augmente la cartera de serveis de la sanitat pública per a aspectes relacionats amb el VIH.

Alhora, reclamen que existisca un suport decidit a les persones majors afectades pel virus i que es treballe des de les administracions públiques per a lluitar contra la discriminació que estes persones segueixen patint i, en esta línia, que s’assegure la inserció laborals dels afectats i afectades.

Davant les demandes d’ACAVIH, Mireia Mollà ha destacat que “des de Compromís mostrem el nostre suport decidit als afectats i afectades i entenem que és fonamental que les administracions públiques destinen unes partides dignes per a atendre a les persones afectades i també per programes destinats a prevenció, ja que de cap manera podem donar passos enrere en esta lluita”.

“Per tant, des de Compromís assegurem una relació estable amb ACAVIH per treballar en comú i de manera regular perquè considerem fonamental tenir en consideració les demandes del col·lectiu per oferir des dels diferents governs una atenció adequada”, ha subratllat.

Alhora, Natxo Bellido ha indicat que “entenem que este suport també és molt necessari des dels ajuntaments, doncs cal que totes les administracions treballen de manera coordinada per donar resposta a les persones que pateixen el virus i prevenir nous casos” i ha afegit que “en Compromís mostrem tot el nostre suport a entitats com ACAVIH que realitzen una feina fonamental”.