El grup parlamentari Compromís ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei de Modificació de l’article 33bis de la Llei 6/1999, de 19 d’abril, de Policies Locals i Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana per a situar el requisit d’edat dels aspirants en una edat que no excedisca l’edat màxima de jubilació forçosa, tal i com marca l’Estatut Bàsic de la Funció Pública.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Paco Garcia, “amb esta modificació volem eliminar la barrera dels 35 anys que existeix actualment per a aquelles persones que vullguen optar a un lloc en els cossos de Policia Local del nostre territori. Barrera que ja s’ha eliminat en altres Comunitats Autònomes i que ja no consta com a requisit en les bases de selecció, però que persisteix en territori valencià degut a la normativa en vigor, aprovada pel Partit Popular”.

Garcia s’ha reunit en Les Corts amb membres de la “Plataforma 35” afectats pel requisit d’edat per a l’accés als cossos de policia local de la Comunitat Valenciana i els ha traslladat que Compromís comparteix les seues reivindicacions i en eixe sentit ha presentat esta Proposició de Llei.

El parlamentari de Compromís recorda que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ja ha considerat en les seues sentències que res demostra que les capacitats físiques o psíquiques específiques requerides per a l’exercici de la funció d’agent de la Policia Local estiguen necessàriament vinculades a un grup d’edat determinat i no puguen donar-se en persones que hagen superat determinada edat, donat que els aspirants ja realitzen unes proves físiques i psíquiques, exigents i eliminatòries, en cada procés, resultant innecessari l’establiment d’un màxim d’edat. “En eixe sentit hem d’adaptar la normativa valenciana”, ha assenyalat Garcia.

“Seguir amb esta limitació dels 35 anys suposa una discriminació per raó d’edat totalment injustificada per la qual cosa mantenir este límit tan baix suposa excloure a un gran contingent d’aspirants ben preparats i capacitats per a l’acompliment de les funcions policials”, ha conclòs el diputat de Compromís.