Ferri: “És una evidència que els diferents governs centrals han invertit més en altres territoris que en el nostre. Necessitem totes les dades per a reclamar allò que és just”.

El síndic del grup parlamentari Compromís, Fran Ferri, ha proposat que la Comissió d’Experts sobre el Finançament Autonòmic creada per Les Corts, analitze el dèficit en les inversions del govern central al nostre territori de cara al debat sobre la reforma de l’Estatut que tindrà lloc en el Congrés dels Diputats.

Segons ha assenyalat Ferri “és una evidència que els diferents governs centrals han invertit històricament més en altres territoris que en el nostre. Creiem que tots eixos arguments s’han de posar damunt de la taula per a reclamar que deixen de tractar-nos com a ciutadans de segona. I en això la Comissió d’Experts té un paper clau”.

En este sentit Ferri també ha proposat mitjançant un escrit a la Mesa de Les Corts, que s’adrece als nous grups polítics una invitació per a proposar la incorporació d’un expert en la Comissió.

“La lluita per un finançament just ha de comptar amb tots i totes. Hem de sumar a tota la societat, a totes les forces polítiques, per a reclamar a l’Estat el que és just. I per a fer-ho necessitem que totes les xifres i els estudis estiguen damunt de la taula. Qui s’opose a l’evidència del nostre maltractament històric haurà d’explicar-ho a la societat valenciana” ha conclòs Ferri.