Ferri: “Hem estat governats per un règim de saqueig sense escrúpols a l’hora de fer ús dels diners públics”

El Síndic del Grup Parlamentari Compromís, Fran Ferri, ha desvetllat hui el contingut de l’acord de patrocini entre Fira València i l’empresa Entrepeneur Capital S.L, organitzadora de l’esdeveniment EMTECH Spain. Compromís ha tingut accés a esta documentació després de que la sala del contenciós administratiu secció 5a del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) estimara el recurs presentat per la denegació de documentació per part del govern del Partit Popular.

L’acord, signat pel President del Comité Executiu de Fira València, Alberto Català, convertia Fira València en “Global Partner” de l’esdeveniment impulsat pel llavors Conseller d’Economia, Máximo Buch, amb un cost de 400.000€ més IVA per l’edició de 2013 amb pròrroga automàtica per a les edicions de 2014 i 2015. El contracte compta amb un annex que detalla les contraprestacions que rebria Feria València per esta quantitat, com la presència del logotip en el material imprès o en les pantalles de l’esdeveniment, així com 2 invitacions al “Sopar VIP d’Emtech” i 15 entrades valorades en 200€ cadascuna.

Per a Ferri: “este contracte és una mostra més de com hem estat governats per un règim de saqueig sense escrúpols a l’hora de fer ús dels diners públics. El règim del Partit Popular que utilitzava Fira València per a malbaratar els diners de tots els valencians i valencianes omplint les butxaques d’uns pocs amb patrocinis amb xifres d’escàndol. Recordem que la signatura es va produir enmig d’una situació d’emergència de Fira València i amb les retallades del govern de Fabra com a rerefons. Ara entenem perquè el govern del PP va intentar amagar este contracte fins que la justícia va donar la raó a Compromís”.

“La ciutadania mereix saber per què i a canvi de què es realitzaven estes operacions, i per això esperem les explicacions del Partit Popular. Volem saber si Isabel Bonig comparteix que se signaren este tipus de patrocinis milionaris en lloc de destinar estos diners a polítiques per al benestar de les persones” ha conclòs Ferri.