La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha presidit en La Vilajoiosa els tres minuts de silenci en senyal de duel i condemna per l’últim cas de violència de gènere ocorregut en Lliria en el qual dues dones, mare i filla, han sigut assassinades presumptament per l’ex marit d’una d’elles, una condemna a la que es suma tot Compromís.

La vicepresidenta Oltra ha repudiat aquesta nova agressió contra les dones, ha fet una crida a tota la societat, a totes les valencianes i valencians, a mostrar públicament “el nostre rebuig” i a condemnar “qualsevol agressió que s’exercisca contra les dones, la mostra de les quals més cruel són els assassinats masclistes”.

Oltra ha subratllat que la violència de gènere i els assassinats masclistes constitueixen “una de les pitjors mostres d’opressió que podem trobar” i ha subratllat que cada vegada que un home mata o comet algun acte de violència contra una dona, “una mica de la nostra societat i de la nostra civilització mor també”.

La Vicepresidenta ha reitera el seu suport a les víctimes d’aquest tipus d’actes violents contra la dona, i ha apel·lat a la coresponsabilitat de la tota la ciutadania en l’eradicació d’aquest problema públic.