La portaveu adjunta de Compromís en les Corts, Mònica Álvaro, ha presentat una Proposició No de Llei per tal que la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball cree una línia de subvencions destinada a les pimes que implanten la jornada intensiva, i afavorir així la conciliació de la vida familiar i laboral.

Segons Álvaro, “tot i que les principals mesures i línies d’actuació haurien de vindre marcades pel Govern central, les administracions autonòmiques no estan exemptes d’aportar de forma pràctica i eficient les mesures que faciliten la conciliació”.

“Aquesta iniciativa parteix de la idea #JoNoRenuncie #JoConcilie que han reivindicat moltes dones, mitjançant les xarxes o en llocs com ara El Club de las Malas Madres. Per a nosaltres és important estar a peu de carrer, escoltant les demandes de la ciutadania i transformar la societat”, ha manifestat Álvaro, que també és la portaveu de Compromís en la Comissió d’Ocupació i Polítiques Socials.

“Així, d’aprovar-se aquesta proposta, la Conselleria establiria mesures entre les pimes per afavorir i maximitzar l’ús de la jornada intensiva, al mateix temps que això implicaria una millora en la conciliació de la vida familiar i laboral i mesures encaminades a lluitar per la igualtat d’homes i dones, ja que a hores d’ara és sobre les mares treballadores sobre les que recau, majorment, la criança de fills i filles. I també són les dones les que més pateixen l’atur, atès a que en moltes ocasions la conciliació és difícil d’assolir”.

“La política no ha de ser sempre un joc dialèctic, gestos o fotos a les que darrerament estem massa acostumats, sinó que ha de vindre guiada per accions que siguen percebudes com a necessàries per la ciutadania. I i la conciliació de la vida familiar i laboral, hui en dia, encara és un àmbit on cal seguir treballant”, ha conclòs la diputada Mònica Álvaro.