El titular de Sanitat va negar en una resposta parlamentària a Enric Morera (BLOC) que la conselleria haja retirat les tires reactives gratuïtes per als diabètics de tipus 2. No obstant això, l’Associació de Valenciana de Diabetis està arreplegant signatures per totes les comarques per a protestar contra la mesura de la Generalitat, la qual cosa contradiu a la resposta del conseller. El portaveu de Compromís ha tornat a presentar una pregunta perquè Manuel Cervera aclarisca per què margina als diabètics de tipus 2 i, a més, si pensa rectificar eixa mesura.

Segons Morera, “l’associació de diabètics ha iniciat una protesta, arreplegant signatures per a reclamar una major inversió de la Generalitat en educació diabetològica i, d’altra banda, reclamen que no es restringisca el repartiment gratuït de tires reactives per als diabètics de tipus 2, perquè puguen fer-se les proves de glucosa en sang en les seues llars i així prevenir complicacions de salut”.

El portaveu de Compromís ha assegurat que el conseller de Sanitat, “ens ha mentit en les Corts, ens ha dit que no han retirat eixes tires, la qual cosa no és cert perquè les persones afectades estan arreplegant signatures en senyal de protesta”.

El parlamentari valencianista considera que, amb la mesura de Sanitat, “es produeix una discriminació cap als diabètics que no es pot permetre i per eixe motiu, hem tornat a presentar una pregunta en les Corts i farem tantes iniciatives parlamentàries com siguen necessàries perquè no se senten sols i abandonats per l’administració valenciana, una administració que prefereix fer òperes a l’aire lliure o gastar-se els diners de totes i tots en grans esdeveniments, en comptes d’invertir en benestar, en salut i en prevenció”.

De fet, la Federació d’Associacions de Diabètics de la Comunitat Valenciana realitza demà a València una jornada per a abordar la situació actual de la diabetis en el nostre territori i en l’estat i en la qual participarà l’ex ministre de Sanitat Bernat Soria. Les restriccions imposades per la Conselleria de Sanitat serà un dels temes que es tractarà en la trobada.