Compromís se solidaritza amb els veïns d’Aiora assetjats pels cossos de seguretat de l’estat

Publicat el en Medi Ambient

Enric Morera i Mònica Oltra tindran paraules de suport des de la tribuna de les Corts per a les persones que han estat detingudes per la Guàrdia Civil pel simple fet de participar-hi en les mobilitzacions contra el cementeri nuclear a Zarra. Morera assegura que no s’entén com el delegat del govern “permet manifestacions nazis i violentes a València sense que es produïsquen detencions i que ara vulguen detindre a un centenar de veïns de la Vall d’Aiora”.

El portaveu de Compromís, Enric Morera, va tindre ahir paraules de solidaritat amb les persones que s’han mobilitzat contra la instal·lació d’un cementeri de residus nuclears a Zarra i hui Morera i la seua companya de grup, Mònica Oltra, també hi faran referència al tema després de conéixer que ja van 16 detencions de veïns d’Aiora i que s’espera que el número de detinguts arribe a un centenar. Per al síndic valencianista, “la reacció policial està totalment fora de lloc i ens agradaria que el delegat del Govern donara explicacions d’esta brutal repressió contra uns manifestants pacífics, cosa que contrasta amb les manifestacions feixistes i violentes que autoritza a fer en el nostre territori i que mai acaben amb detencions”.

Segons Morera, “el govern de Zapatero vol intimidar als veïns i veïnes de la Vall d’Aiora que s’oposen al cementeri nuclear i des d’ací volem dir-los que nosaltres estem amb ells, que la seua veu serà la nostra veu i que si fa falta participarem en les mobilitzacions. No volem que el territori valencià siga el femer nuclear d’Espanya i no anem a consentir que el govern central reprimisca als ciutadans que s’expressen amb llibertat i en defensa del seu futur i del seu territori. Lamentem que Camps ahir en el debat no diguera un NO clar al cementeri nuclear i lamentem que el govern valencià no s’haja solidaritzat encara amb les persones perseguides”.