El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha fet un balanç “molt negatiu del comportament dels dos partits centralistes, que han votat una vegada més contra els interessos del poble valencià. La seua falta de valencianisme ha fet que no tinguen el valor suficient per a reclamar el deute històric que té l’estat espanyol amb el poble valencià, un deute que els experts valoren en 3.400 milions d’euros i que ha arribat a eixe xifra per la marginació dels diferents governs de PP-PSOE en Madrid i per la feblesa, manca de voluntat i poca força reivindicativa dels governs valencians fins el dia de hui”.

Segons Morera, “és molt lamentable el que ha fet hui el PSOE valencià que sí que ha reclamat el deute històric en altres autonomies, com és el cas d’Andalusia i no s’ha atrevit al País Valencià i s’ha alineat amb un PP per a demanar una revisió del model de finançament, una cosa que fa anys que ja deurien d’haver demanat i que nosaltres estem d’acord perquè ho necessita el País Valencià com també necessiten les nostres escoles, els nostres majors, la nostra sanitat, el nostre camp, els nostres professionals i la societat en general, els 3.400 milions d’euros que ens deu l’estat i que mentre PP i PSOE siguen tan sucursalistes mai tindrem els valencians”.

El parlamentari valencianista ha insistit en que no reclamar eixe deute, “és un acte de traïció al poble valencià i hui, a les Corts, PP i PSOE han traït novament al poble valencià perquè no s’han atrevit a posar-se d’acord per anar a Madrid i reclamar una cosa que és justa i que és nostra”.

De la trentena de propostes de resolució presentades pel grup parlamentari Compromís, sols s’han transaccionat la referent a la llei electoral i també a la creació real d’un cos de la policia valenciana, on el PP s’ha compromés a fer una comissió per a desenvolupar l’article 55 de l’Estatut. En el tema de la reforma electoral, el grup Compromís va presentar una proposta de resolució més àmplia encara que ha aconseguit obtindre el suport perquè les Corts creen una comissió encarregada d’actualitzar la llei electoral de 1987 amb el que diu al respecte l’estatut d’autonomia reformat en l’any 2006.