Compromís demana a Sanitat que faça revisions a totes les persones que practiquen esport

Publicat el en Sanitat i Benestar

Compromís vol que la Conselleria de Sanitat vetlle més i millor per la salut de totes les persones, adults i menors, que practiquen algun esport en el País Valencià. Segons ha informat el portaveu de Compromís en les Corts, Enric Morera (BLOC), “en els darrers anys s’han donat molts casos de morts d’esportistes d’elit mentre estaven en competició, però eixes coses passes molt sovint en la nostra societat i a gent anònima i això es pot prevenir amb controls periòdics”.

Per eixe motiu, des de Compromís van a presentar una proposició no de llei en les Corts Valencianes perquè la Conselleria de Sanitat garantisca revisions, electros, anàlisis de sang i altres proves per a certificar el bon estat dels esportistes semiprofessionals, federats o no, i persones de qualsevol edat que practiquen amb regularitat qualsevol esport.

D’esta forma, segons Morera, “podem evitar molts problemes i accidents que sols coneixem per la televisió però que passen més sovint a casa nostra i a gent normal, no professional. Cal apostar per una sanitat pública de qualitat que faça una correcta medicina preventiva, que és la millor forma de cuidar dels ciutadans i ciutadanes i evitar mals majors”.

El portaveu de Compromís vol que eixa mesura s’aplique als equips esportius d’escoles, de xiquets, d’adults i també que siga una iniciativa a la que puguen accedir persones que practiquen qualsevol esport amb regularitat, com ara ciclistes, corredors, nadadors o gent que va al gimnàs. Segons Morera, “estes campanyes són les efectives i les que fan falta difondre en la societat i no altres que han costat molt milions, que han fet empreses involucrades en trames de corrupció i que, al remat, no han servit per a res”.