Compromís pregunta en les Corts pels 3 milions d’euros que Camps “regalà” a la Fundació d’Urdangarín

Publicat el en Llibertat i Igualtat

El portaveu de Compromís, Enric Morera (BLOC), ha registrat una sèrie de preguntes adreçades al Consell per tal d’aclarir el pagament de 3 milions d’euros a una fundació presidida per Iñaki Urdangarín per aconseguir a València la celebració d’uns Jocs Europeus dels quals mai s’ha sabut res. El líder valencianista ha recordat que en l’any 2005, Francisco Camps va prometre que enguany se celebrarien en València els primers jocs europeus i per a fer això realitat, la Generalitat va pagar vora 3 milions d’euros a la fundació Nóos, que presidia en eixe moment un dels gendres del rei.

En les preguntes que ha formulat Morera, es demana saber amb exactitud l’import satisfet per la Generalitat a eixa fundació, “així com que ens relaten la finalitat d’eixos diners i si es va fer alguna gestió, perquè els objectius no s’han aconseguit i sembla que hem regalat 3 milions d’euros a la fundació d’un famós. És més, tal com hem demanat en el tema de Mafusma Ibérica SL, empresa d’un amic de Gerardo Camps que tots els anys rep 300.000 euros de subvenció pública, caldria demanar a la fundació Nóos que ens tornara els diners de les valencianes i els valencians perquè no han fet res, ni han vingut els jocs i ara, en estos temps de crisi, ens fan falta per a solucionar els problemes de les ciutadanes i els ciutadans i no podem consentir que amb eixos diners es paguen luxes i sous de gent que no és de la nostra terra”.

Per al líder valencianista, “si Camps no demana que la fundació Nóos ens torne els diners que en el seu dia ell va donar, estarem front a un altre cas de traïció al poble valencià, perquè el president ha deixat que ens estafen diners que són públic, de totes i tots”.

Per altra banda, des del grup parlamentari Compromís també han fet una petició de documentació perquè la Generalitat facilite els contractes i factures que té amb la fundació Nóos i la justificació per a saber en què s’han gastat els 3 milions d’euros que són patrimoni del poble valencià.