Enric Morera ha tornat a insistir hui en que cal un consens ampli per a reformar l’estatut valencià i, a més a més, cal que els grans partits siguen ambiciosos “i no tinguen por als seus caps de Madrid, que tots ja sabem que als centres de poder d’eixos partits no veuen amb bons ulls les reformes estatutàries però ací ens cal una reforma urgent i ben feta, que dure temps i no com la de l’any 2006 que ja s’ha demostrat que ha estat un autèntic fracàs i que no ens ha beneficiat pràcticament en res a la societat valenciana”.

El parlamentari valencianista ha posat com exemple la reforma de l’estatut extremeny, on PP i PSOE, “estan d’acord al parlament autonòmic i a la Comissió Constitucional del Congrés dels Diputats per a reformar el text legal i millorar les condicions de finançament d’eixe territori. Ací, cal que PP i PSOE  escolten el que estem reclamant des de Compromís i que anem totes les forces parlamentàries de les Corts unides per a demanar competències, demanar un bon finançament i reclamar el deute històric que té l’estat amb el País Valencià i que uns experts en la matèria han valorat en 3.400 milions d’euros”.

Hui mateix l’estatut d’Extremadura queda vist per a sentència, és a dir, ha estat ratificat per la Comissió Constitucional del Congrés i passa al ple. Segons Morera, “cal que de València isca un text consensuat i defensor dels nostres interessos. Cal un estatut potent, modern i que assegure el benestar de les valencianes i els valencians i això sols s’aconseguirà si PP i PSOE deixen les seues batalles partidistes i actuen amb altura de mires, reclamant allò que és just per a esta terra. Per eixe camí, trobaran el suport total de Compromís”.