El diputat de Compromís i president del BLOC, Josep Maria Pañella, ha demanat al conseller Gerardo Camps una resposta “ràpida i per escrit”, per a saber quan pensa la Generalitat pagar els 3,4 milions d’euros que deu encara el Consell a les escoles de música. Segons ha recordat Pañella, “per molt que el conseller Castellano isca en Canal 9 i diga que ja han solucionat el problema amb les societats musicals, tots sabem que no és així, que encara deuen molts diners de l’any passat i això continua posant en perill llocs de treball i la permanència d’escoles on estan formant-se els músics del futur de la nostra terra”.

En la seua pregunta parlamentària, Pañella li demana al conseller Camps que diga quins són els motius pels quals no s’ha efectuat eixe pagament, tal com s’havia compromés el Consell amb la Federació de Societats Musicals. Segons el diputat valencianista, “no entenem com arriben a un acord amb molta pressa, per evitar que se celebrara una de les manifestacions més multitudinàries contra la política anticultural i antivalenciana del Consell i, una vegada que han aconseguit evitar això, també s’han oblidat de pagar els retards econòmics que tenen amb les escoles musicals. En definitiva, una pràctica prou habitual del govern de Francisco Camps”.

Pañella recorda en la seua pregunta parlamentària que per a 2011, “el Consell va intentar retallar les ajudes a les escoles de música en un 50%. Si no es mobilitzen les societats musicals com ho van fer, el PP de Camps haguera aprovat el pitjor atac contra la cultura musical valenciana i, finalment, la reducció ha estat d’un 20% quan nosaltres, des de Compromís, pensem que a les escoles de música com altres institucions i entitats que fan una gran tasca social no se’ls deu tocar ni un cèntim de les seues partides, en tot cas augmentar-les. Però totes i tots ja sabem on i com es gasten els diners públics els membres del Consell, amb el seu president en cap”.