El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha preguntat al Consell de la Generalitat sobre què pensa fer amb les persones contractades de forma irregular pel Govern de la Generalitat en les fundacions i societats públiques com RTVV o l’Institut Valencià Conservació i Restauració, on treballa de manera irregular, segons la justícia, la dona del vicepresident Gerardo Camps. Segons els càlculs de Compromís, l’administració valenciana està unflada amb 3.000 treballadors vinculats al PP.

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha assegurat que l’únic Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que es deuria d’aprovar i posar en marxa hui mateix és el referent a la nòmina de persones que tenen un parentesc amb els consellers o alts  càrrecs de la Generalitat. Morera ha recordat que s’han produït contractacions irregulars en la VIU, l’Institut de Conservació o RTVV i estes dades estan constatades als informes del síndic de Comptes, “on s’alerta que el govern de Camps s’ha passat de llarg donant faena a amics, familiars, coneguts i saludats”.

Segons Morera, “els informes reiterats del Síndic de Comptes, senyalant les contractacions il·legals i irregulars, sense atendre a la normativa de contractació i, per tant, infringint la llei. Així, només en l’últim informe  el Síndic senyala en l’article 7.2  referint-se a les contractacions de la Valencian International University (VIU) que actua amb personalitat jurídica de Fundación de la Comunitat Valenciana Universidad Internacional de Valencia que ‘les instruccions de contractació de les que disposa la Fundació en aplicació de l’article 175 de la Llei de Contractes del Sector Públic presenten incompliments de a normativa’ i afegeix que la Generalitat Valenciana no garanteix suficientment els principis de publicitat, igualtat mèrit i capacitat”.

En RTVV, on volen fer fora a molts professionals que no tenen culpa de res, “només en contractacions irregulars a RTVV de personal vinculat al PP s’ha excedit en més de 27 milions d’euros. Amb contractacions a dit i sense justificació de la desviació pressupostària, la qual cosa és un escàndol que sols passa ací i això fa que la Generalitat siga un exemple vergonyós d’amiguisme”, segons el parlamentari valencianista.

Per al síndic de Compromís, l’anunciat ERO pel Govern Valencià, per a la Societat Pública de  RTVV “només haurà d’afectar a les persones contractades de forma irregular, com ja hem manifestat en altres ocasions i des de la Coalició Compromís donem el nostre total suport al grans professionals de la casa”.

Segons Morera, “en una primera aproximació a les contractacions irregulars feta pel nostre grup parlamentari, podríem parlar de més  3.000 persones, totes vinculades al PP, i que han esdevingut empleats públics sense tindre en compte el principis de publicitat, i impedint l’aplicació  dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat”.

Per al portaveu de Compromís es tracta d’una autèntica “ocupació partidista de l’administració pública,  amb finalitats de control de l’administració i de clientelisme polític amb la finalitat de perpetuar-se al poder. L’objectiu també ha arribat des d’escalafons més xicotets fins a familiars de consellers, com el cas de la dona del conseller d’Economia, Gerardo Camps, que per sentència del TSJ s’ha sabut que ha estat col·locada com interina en l’Institut de Conservació de manera irregular i això és una autèntica vergonya de la qual han de donar explicacions públiques i que, almenys, siguen unes explicacions honrades i creïbles, i això ja és menys factible”.

El diputat valencianista ha avançat que des del seu grup parlamentari realitzaran una pregunta en les Corts perquè el Consell explique si pensa destituir a totes les persones contractades amb el mateix procediment de la dona del conseller.