• Ferri: “Les Universitats valencianes passen de comptar amb 357 beques a només 261 en un nou atac del Partit Popular al sistema acadèmic”.

La Coalició Compromís ha denunciat la retallada, per part del govern central, del 27% en les beques de col·laboració destinades a universitats valencianes per al curs 2013-2014. En concret, les 357 beques oferides en cursos anteriors s’han vist reduïts a només 261. A més, també s’ha retallat la quantia de les beques, passant de 2700€ per a tot el curs a 2000€. Les beques de col·laboració són unes ajudes que s’atorguen als alumnes que cursen l’últim any de llicenciatura o grau, o el primer any del màster, amb un bon expedient, i comporten una col·laboració de 450 hores durant un any amb un departament de la universitat.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Fran Ferri, “Es tracta d’un nou atac del govern de Rajoy a les Universitats i a la tasca d’investigació que es realitza en els diferents departaments universitaris. Aquestes beques suposaven un primer contacte dels estudiants amb el món acadèmic i amb la docència i amb aquesta retallada es precaritzarà encara més la feina que desenvolupen i es limitarà l’accés de molts estudiants a la investigació al sí de les Universitats”.

“El govern del Partit Popular demostra que continua entestat en posar les coses molt complicades per a una generació que s’ha format i preparat per a aportar els seus coneixements a la societat i només reben com a resposta marginació i precarietat per part dels seus governants.” ha conclòs Ferri.

El grup parlamentari Compromís preguntarà en Les Corts a la Conselleria d’Educació si va a demanar la rectificació del govern central i si pensa compensar aquesta nova retallada del govern central amb recursos propis.