Compromís defensa ampliar l’edat a 35 anys per accedir a la policia local

Publicat el en Sanitat i Benestar

El síndic de Compromís, Enric Morera, s’ha reunit este matí amb representants de la Plataforma 35, un col·lectiu que aplega a persones de tot el país que reivindiquen l’ampliació fins els 35 anys de l’edat per poder opositar a les places de policia local en les poblacions valencianes.

Morera s’ha compromés amb els portaveus de l’entitat a portar les seues iniciatives i reivindicacions al parlament valencià perquè, segons el parlamentari valencianista, “estem totalment d’acord que cal ampliar l’edat per a poder presentar-se a les oposicions de policia local perquè una persona de 30 fins els 35 anys està molt ben preparada física i mentalment per a desenvolupar les tasques d’un agent de l’ordre”.

Des de Compromís han declarat que no s’entén com el Consell ha descartat, des de fa temps, ampliar l’edat per a poder presentar-se a les proves de policia local al País Valencià fins el 35 anys, quan en altres comunitats autònomes veïnes, com per exemple Castella-La Manxa, no existeix cap límit d’edat o en Catalunya, per posar altre exemple, eixa barrera està situada als 40 anys.

Segons Morera, “la Plataforma 35 ha aconseguir recollir més de 30.000 signatures de suport a la seua iniciativa, que té com a objectiu facilitar l’accés a la policia local a més de 2.000 afectats del nostre territori”. Per al portaveu de Compromís, “la reivindicació d’esta plataforma és totalment justa i la compartim perquè cal rejovenir les plantilles de policia local de les nostres ciutats i pobles, donant pas a que els agents i oficials de més edat puguen prestar els seus serveis en una segona activitat, com ara la vigilància d’edificis públics, entre d’altres i per això cal ampliar el ventall d’edat per a poder entrar al cos, perquè, entre d’altres raons, les persones de 30 a 35 anys tenen també una bona preparació i una maduresa que pot beneficiar a la ciutadania i a la seua seguretat”.