La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha mostrat la seua preocupació per “l’evident intenció del govern del Partit Popular d’acabar amb el sistema educatiu valencià tal i com el coneixem”.

“La política que està duent a terme la Conselleria d’Educació és del tot negligent, Alejandro Font de Mora s’ha convertit en el pitjor conseller d’educació que hem tingut mai al País Valencià, enfrontat a la comunitat educativa i disposat a degradar el sistema educatiu públic per desprestigiar-lo”.

“Tot açò –ha afegit Oltra- amb l’objectiu d’establir una xarxa educativa de dos velocitats, prioritzant l’educació privada i deixant les escoles públiques com una opció residual per a fills de persones immigrants o amb pocs recursos”.

“En eixe sentit s’emmarca l’estratègia duta a terme per Font de Mora de convertir en ruïnosa la construcció de centres educatius públics a través de Ciegsa, per a justificar i vendre com necessària la privatització de la gestió dels nous col·legis”.

“Des de Compromís considerem altament preocupants assumptes com la defensa del Conseller d’Educació de la cessió de sòl públic per a construir centres privats emparant-se en la crisi econòmica, els resultats de l’informe de la Confederació de Pares Gonzalo Anaya que evidencien l’aposta pressupostària d’este govern per l’educació privada o les darreres afirmacions de Francisco Camps i Alejandro Font de Mora, el primer parlant de la batalla ideològica que estan lliurant en l’educació i el segon lamentant-se de què un sindicat nacionalista i d’esquerres siga el majoritari en el sector educatiu”.

Segons Oltra “el rerefons de la gestió del PP és el resultat de la impotència per no poder controlar a la comunitat educativa, i per eixe motiu tracten de sotmetre a qui els són contraris, a aquells que defenen que l’educació pública i gratuïta és un dret fonamental de la nostra democràcia que garantitza la igualtat d’oportunitats”.