El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que l’ambigüitat del portaveu del PP, Rafael Blasco, parlant de la reforma de l’estatut, “demostra que arribarem al mes de maig amb el mateix text insuficient que pactaren en el seu dia PP i PSOE i amb les mateixes competències, on ja ens guanya fins i tot Canàries en matèria de Policia Autonòmica i això que van amb una hora de retard, però amb el PP portem 16 anys d’involució autonòmica”.

Morera ha recordat que Canàries ha començat a compartir dades amb els Cossos de Seguretat de l’estat en matèria d’empremtes dactilars, vehicles, assenyalaments, violència de gènere, el trasllat de menors, la vigilància de centres escolars i mesures cautelars i el govern insular té previst augmentar en anys millors el nombre de policies canaris, la qual cosa “no s’espera ni per sorpresa al territori valencià, on la policia valenciana es dedica a controlar els edificis públics i poc més, perquè no té recursos econòmics, ni materials, ni humans per a fer-ne més”.

Segons el dirigent valencianista, “açò passa perquè Camps és un president feble, mai ha estat capaç de defensar els nostres interessos i mai ha reivindicat un major sostre competencial per a la Generalitat i per això, des de Compromís reivindiquem i continuarem reivindicant un cos de policia valenciana amb moltes competències per a donar solucions amb proximitat als problemes de les valencianes i els valencians en matèria de seguretat”.