El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que el pagament de 300.000 euros a la federació de bàsquet, “no solament és immoral, sinó que és il·legal perquè la federació és una entitat privada, la qual hauria de rebre suports i subvencions del ministeri, no de les autonomies. A més, si estem incomplint l’objectiu del dèficit, accions com aquestes no ajuden a millorar la situació”.

Morera considera que els 300.000 euros per a un partits amistós de bàsquet a Castelló, “es tracta d’una burla a la ciutadania, a més de ser una cacicada del president de la Generalitat, que ara haurà d’explicar a la societat per què ha reduït les ajudes a la promoció del valencià, o per què no es paguen les beques als estudiants, o els llibres, o se segueix estudiant en barracons, amb l’excusa que no hi ha diners per a açò, però per a fer-se fotos sí”.

El portaveu de Compromís considera que la consellera María José Català, “ha comès un enorme error en no frenar eixe partit amistós perquè la converteix en còmplice de les fotos de Fabra, mentre que ella és culpable dels impagaments de beques, de bonollibres i que els nostres joves estudien en pèssimes condicions”.

Morera assegura que el govern de Fabra, “perd tota la legitimitat quan demanen esforços als ciutadans, quan executen retallades socials i després es gasten 300.000 euros en una estona, perquè el president es faça fotos amb esportistes coneguts intentant emular a Camps, el pare del gran forat de les arques valencianes”.

Segons Morera, “igual que l’entrenador personal, que anava a pagar-li-ho de la seua butxaca però després no ho ha contractat, els 300.000 euros de la coentada de l’amistós de bàsquet els hauria de posar Fabra de la seua butxaca”.