El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que el suport del govern de Rodríguez Zapatero a mantenir i potenciar les diputacions provincials es deu a que el PSOE també usa les corporacions provincials “com una empresa de treball temporal del partit i en estes institucions tenen a moltíssims militants repartits per tot l’estat i per això no els interessa que desapareguen, encara que siguen una càrrega a les arques públiques sense sentit”.

Per a Morera, “el debat de centralisme salvatge que han tornat a reprendre des del PSOE i també des del PP, parla de les autonomies però s’obliden de les diputacions provincials, unes institucions que vénen del segle XIX i que no tenen cap sentit, llevat el de col·locar a la gent de confiança del partit i fer clientelisme polític amb les inversions i les subvencions”.

“Per a eixir de la crisi cal reduir els assessors, els càrrecs de confiança i també les diputacions provincials, que són una cova de col·locació d’amics i per això no entenem com el PSOE ara vol mantenir eixes diputacions perquè allà continuen fent i desfent gent com Carlos Fabra, José Joaquín Ripoll o Alfonso Rus”, ha assegurat Morera. El dirigent valencianista lamenta que, després de molts mesos defensant la supressió de les diputacions, “el PSOE valencià i el seu màxim representant, Jorge Alarte, encara no s’han manifestat si estan d’acord en optimitzar els recursos públics i suprimir estos organismes o si volen que continuen i, per tant, que seguisquen gastant-se els diners públics per a pagar assessors i serveis que no tenen sentit hui en dia”.