Compromís esmena a la totalitat el Projecte de Llei de Mobilitat

Publicat el en Medi Ambient

El grup parlamentari Compromís ha registrat en Les Corts una esmena a la totalitat i cent una esmenes parcials al Projecte de Llei de Mobilitat presentat pel Consell.

Segons ha assegurat la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “hem demanat la devolució d’este projecte de llei per no ser oportú i perquè no compartim ni els seus principis ni els seus objectius”.

Per a Oltra, “estem davant d’una iniciativa legislativa curta de mires que tracta assumptes més propis d’un reglament que d’una llei. No és de rebut plantejar una llei de mobilitat hui en dia i no tindre en compte assegurar un tipus de mobilitat sostenible”.

“Una altra de les grans carències d’este projecte de llei –ha afegit la diputada de Compromís- és l’absència de referència alguna al principal tipus de mobilitat humana com ho són els desplaçaments a peu. El vianant queda totalment oblidat en este projecte del govern valencià”.

“Així mateix un mode de transport que s’hauria de potenciar, com la bicicleta, no rep la importància que hauria tindre com a principal alternativa interurbana als desplaçament en vehicles de motor, principal causa de la contaminació en les ciutats”.

Les esmenes parcials de Compromís van destinades a redirigir les objectius d’esta llei cap a una mobilitat sostenible, amb mesures per fer els desplaçaments saludables, segurs, eficients, no contaminants, que promoguen l’equitat social i l’accessibilitat. Així mateix es proposen mesures com l’eliminació de les barreres arquitectòniques o minimitzar l’ocupació de l’espai reduint l’urbanisme dispers per acurtar els desplaçaments.

En les seues esmenes Compromís ha incorporat per considerar-les molt positives les propostes de mobilitat de la Federació Sindical del Taxi de València i el col·lectiu València en bici.