Morera: “Cada volta que el PP parla d’austeritat, insulta la intel•ligència de la ciutadania”

Publicat el en Economia i Ocupació

Les informacions publicades este matí per un diari valencià al voltant de la gran quantitat d’assessors, analistes i periodistes que treballen en exclusiva per al president de la Generalitat, han fet que el portaveu del grup parlamentari Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, es pronuncie al respecte, assegurant que es tracta d’un cas de “balafiament compulsiu i ús deslleial dels diners públics per assegurar-se el triomf electoral del PP”.

Morera també considera que el president nacional el PP, Mariano Rajoy, “ha de cridar a consultes al president de la Generalitat perquè explique per què contradiu les polítiques d’austeritat que tant defensa el PP i que única i exclusivament no s’apliquen al País Valencià, on el PP de Camps gasta a dos mans i sense mesura”. Segons el parlamentari valencianista, “el Consell de Camps incomplix fins l’últim punt les ordres d’austeritat que han marcat Rajoy i Aznar i sembla que no passa res”.

Per al portaveu de Compromís, “el president de la Generalitat hauria d’explicar públicament, si pot ser a les Corts, per què té un exèrcit de 110 assessors que costen més de 5 milions d’euros a l’any a les arques públiques, mentre tenim més de 100.000 valencianes i valencians que ja no cobren cap subsidi i passen per una situació personal crítica i perillosa”.

Segons Morera, “en moltíssimes ocasions hem preguntat al president i als consellers i conselleres en què es gasten els diners de les valencianes i els valencians. O no han respost, o han respost sense respondre i mai han dit la veritat. Per això, agraïm profundament que un diari valencià haja tret a la llum un cas de balafiament de diners públics tan escandalós com el que fa Camps, que té un equip desorbitat d’assessors, analistes i periodistes que treballen per a mantindre’l en el poder i que, per tant, fan una tasca política i al servei d’un partit polític i d’una ideologia i no al servei del poble valencià, malgrat cobrar dels diners públics”.

Per al líder valencianista, “d’esta manera s’explica com el PP guanya eleccions, perquè té gent pagada per aconseguir eixos objectius amb diners públics”. En esta línia, Morera considera que el PP “no sap distingir ni respectar la divisió de poders i per això la directora de campanya és la consellera portaveu del govern valencià, un fet que no és massa normal en democràcies més serioses”.

De fet, en les últimes setmanes el PP valencià publicita en les xarxes socials les reunions que alts càrrecs del govern, que se suposa que són de tot el poble valencià, mantenen amb els afiliats de diferents poblacions, fent ús del càrrec públic per a fer propaganda del que és un acte de partit.