Compromís denuncia que la nova Fe s’ha inaugurat sense solucionar els problemes més bàsics

Publicat el en Sanitat i Benestar

La posada en marxa mal planificada de la Fe està provocant molts problemes als pacients que acudeixen a l’hospital, entre ells destaca la dificultat d’accés de les persones que habiten en els barris propers a l’antic hospital. Segons ha declarat Enric Morera, “la falta de coordinació amb l’Ajuntament de València, malgrat ser dos institucions governades pel mateix partit, ens mostra que la Conselleria de sanitat no ha estat capaç de transmetre a l’ajuntament la importància que té el transport per a poder garantir l’equitat en l’accés als servei de salut per a la població”.

Les línies d’autobusos són insuficients, no s’han realitzat les adaptacions necessàries prolongant el seu recorregut o augmentant freqüències, per a garantir que els ciutadans i ciutadanes de Benicalap, Marxalenes, Orriols, Torrefiel o Ciutat Fallera, tinguen un bon accés a l’hospital. Ara en el millor dels casos empren quasi una hora per a arribar a l’hospital combinant diversos autobusos, llargues caminades o trajectes interminables d’autobús. La contornada segueix en obres, la il·luminació és insuficient.

“Deficiències notables també s’han constatat per pacients i professionals respecte a la funcionalitat de l’hospital: llargs corredors, mala senyalització, ascensors xicotets,  distribució no funcional, poca accessibilitat dels pacients als professionals, sistemes d’informació que cauen contínuament. El pàrquing, és insuficient per al personal i els usuaris de la Fe i com que s’ha seguit la norma privatitzadora del PP te un cost que encareix l’assistència als pacients”, segons ha apuntat Morera.

El líder valencianista també ha assegurat que la desorganització en estes setmanes que ha forçat a manifestar-se als treballadors, “inclou l’empitjorament de l’assistència prestada als malalts, controls d’infermeria llunyans de les habitacions, supressió d’intervencions per mal funcionament de l’empresa (privada) que gestiona la logística. Recordem que els pacients de la Fe ja han patit un allargament del temps de espera per operar-se el darrers mesos per culpa del la mala planificació del trasllat”.

Algunes d’estes deficiències estan provocades pel disseny retrògrad i faraònic de l’hospital seran una càrrega que usuaris i professionals  hauran de suportar per molt de temps.

Des de la Coalició Compromís s’han sumat a les associacions, col·lectius i entitats que estan exigint al govern de la Generalitat que treballe per solucionar els problemes que s’han produït als pacients per la seua incapacitat i escolte als col·lectius d’afectats.