Pañella: “Les escoles de música cobraran tard i mal, però els col·locats pel PP ho fan bé i a hora”

Publicat el en Educació i Cultura

El diputat de Compromís i portaveu de la formació en matèria cultural, Josep Maria Pañella, considera “intolerable” la manca d’interés del Govern Valencià per a posar solució als problemes de finançament de les Escoles de Música. Segons Pañella, “no sols van tindre que posar-se en peu de guerra les societats musicals contra les abusives retallades de subvencions, sinó que, després d’arribar a un acord en què les Escoles de Música han estat molt generoses, resulta que la conselleria no paga per qüestions tècniques”.

Segons Pañella, “els professors i professores són treballadors i com a tals, han de cobrar tots els mesos. Les seus necessitats bàsiques no poden esperar per qüestions tècniques, que és l’excusa que posa el Consell per a no dir que no tenen diners, i sabem que no en tenen perquè ja no els fia ni Correus per a segells. És lamentable que les escoles de música cobren tard i mal, mentre que sí que ho fan a hora i bé tots els col·locats pel PP en conselleries, empreses i fundacions públiques que poc o res positiu aporten a la societat valenciana”.

Per al parlamentari valencianista, “els consellers de Governació, Educació, Cultura i el mateix president de la Generalitat han faltat a la seua paraula, van mentir per evitar una gran protesta en el carrer que evidenciara que la Generalitat castiga i margina a les escoles de música i les posa en perill. Si l’administració valenciana no paga, les escoles de música tancaran i els professors i professores aniran al carrer, però això sembla que és el que menys li preocupa a Camps, que té el trist rècord de 575.000 desocupats sent ell president”.

Des de Compromís han recordat que han estat defensant des del primer moment “els interessos de les escoles i de les societats musicals, pel seu important paper en la formació de milers de persones en l’art i la cultura. Si tanca una sola escola de música per culpa del PP, ens trobarem davant un cas imperdonable de menyspreu a la cultura valenciana que caldrà recordar-li tots els dies al president de la Generalitat”.