Des de Compromís asseguren que si els proveïdors als qui la Generalitat els deu diners feren una manifestació, “seria de les més multitudinàries de la història de les democràcies occidentals”. La formació valencianista, progressista i ecologista assegura que el pacte PP-PSOE per a no reclamar el deute històric també impossibilita solucionar els problemes econòmics de la Generalitat.

El candidat a la presidència de la Generalitat per la Coalició Compromís, Enric Morera, considera que la revolta dels proveïdors de la Sanitat valenciana, “és un fet provat i objectiu de la nefasta política econòmica del govern de Camps, que ha donat prioritat a despeses que no són importants per a la societat i ha deixat de pagar factures importantíssimes, com ara les dels proveïdors dels hospitals i centres de salut”.

Per al dirigent valencianista, “això demostra el que li importa a Camps la salut de les valencianes i valencians, perquè com no paguen, pot arribar el dia que deixen de subministrar medicaments i materials i això pot posar en perill la vida de les persones, encara que esperem que estes empreses siguen més responsables que el Consell i no arriben a eixe extrem pel bé de les valencianes i els valencians”.

Morera ha assegurat que el deute de 1.300 milions d’euros que té la Generalitat amb les empreses proveïdores de la Sanitat valenciana, “cal buscar-lo en el forat de la visita del Papa, en RTVV, en la Fórmula 1 que no ens anava a costar res, en les obres mai fetes per Calatrava, en les fundacions i empreses públiques que controla el PP. En tots eixos llocs és on estan els diners dels valencians, mai en la sanitat, ni en l’ensenyament, ni la cultura ni en les infraestructures, per exemple”.

Morera considera que el president Camps és qui capitaneja l’irresponsabilitat del govern valencià, però també, cal afegir la falta d’ambició per l’autogovern del PP-PSOE, “que no han estat capaços de reivindicar el deute històric de l’estat amb el poble valencià de 3.400 milions d’euros. El PSOE valencià ha aplaudit el model de finançament de Zapatero, que ens ha deixat a la cua de finançament i això també ens condemna a no poder pagar a eixos proveïdors. Per culpa del model del PSOE, els valencians rebem menys diners que els ciutadans de la Rioja, per exemple i no entenem com en Extremadura o Andalusia han donat suport al deute històric i ací no”.

Des de Compromís han informat que demanaran una reunió urgent amb l’associació de proveïdors sanitaris afectats pels impagaments.