El portaveu de Compromís i candidat a la presidència de la Generalitat per la coalició formada per BLOC-Iniciativa-Verds, Enric Morera, considera que la ratificació de la llista del PP valencià per part de la direcció estatal del partit, “és una mala notícia per a la ciutadania perquè amb una llista farcida d’imputats i de persones amb temes pendents amb la justícia no s’aconsegueix generar la confiança que necessita la societat en estos moments greus de crisi”.

Segons el líder valencianista, “hui s’ha confirmat que Rajoy li deu molts favors a Camps, qui li va organitzar amb el Bigotes el famós míting de la Niña de Rajoy i per això, qui pretén ser president del Govern tolera que a una autonomia com la valenciana estar imputat per presumptes delictes de corrupció siga un punt a favor per anar en una llista electoral i en llocs destacats”.

Morera, que participa este matí junt a Mireia Mollà i Josep Maria Pañella en la Trobada Nacionalista de Primavera, que ha aplegat a militants del BLOC JOVE i Joves amb Iniciativa a Benicàssim, ha animat a les joventuts de Compromís a participar activament en la campanya electoral “per a explicar el projecte de la nostra coalició, un projecte de mans netes i consciències en pau que vol posar la política al servei de la societat i demostrar que tots els polítics no som iguals que els que ixen per Canal 9 o Tele Alarte”.

El portaveu valencianista considera que Rajoy i tota la direcció del PP, “han fet la major demostració d’hipocresia de la història de la democràcia moderna perquè en pocs minuts han llançat al fem tots els acords i decàlegs ètics que van aprovar. Hui Rajoy ha demostrat que no té ètica ni moral perquè ha donat el vistiplau a una llista amb persones que estan sent investigades per la justícia perquè no exerceixen els seus càrrecs públics de la forma més adequada, i això ho ha de saber la societat”.

De fet, a Benicàssim es troben joves que seran caps de llista per Compromís o pels partits que formen la coalició en algunes poblacions valencianes i també en esta trobada participen integrants de la llista autonòmica. “Els joves tenim cert protagonisme en la llista de Compromís perquè els nostres partits tenen molt clar que cal una regeneració que comença donant pas a les noves generacions, a gent sobradament preparada, amb valors i que volen millorar i modernitzar la societat en què vivim”, ha explicat la jove diputada i cap de llista per Alacant, Mireia Mollà.

Per la seua part, Josep Maria Pañella ha animat als integrants de les dos organitzacions juvenils a continuar formant-se i a no perdre l’esperit crític. “Si nosaltres fem alguna cosa malament, volem que ens ho diguen, que no callen com fan les joventuts d’altres partits. Nosaltres comptem amb els nostres joves, els escoltem i els fem cas perquè són present de la societat i són el futur i per això les accions de govern que posarem en marxa a partir del 22 de maig tindran com a protagonistes els joves, que són els grans marginats per les polítiques antisocials del PP i del PSOE”, ha assenyalat Pañella.