El portaveu de Compromís en matèria cultural i cap de llista de la coalició valencianista, progressista i ecologista per Castelló, Josep Maria Pañella, considera que el govern de Camps “està gastant la vella estratègia de distraure a la gent i de perdre el temps en reunions per tal de no donar compliment als acords i no pagar en temps i forma el que deuen a les escoles de música per assegurar la seua pervivència i el seu funcionament”.

Segons ha recordat Pañella, “sobren les paraules perquè les societats musicals saben, des de fa quatre anys i molt bé el que necessiten, que és el que no li dóna la Generalitat. Nosaltres hem demostrat en els diferents plens de les Corts, en els debats dels pressupostos i en els debats de política general que la Generalitat Valenciana té recursos per a donar compliment a les reivindicacions de les societats musicals al 100%, però el govern de Camps té altres prioritats per a gastar-se els diners o, en el pitjor dels casos, ja no queden diners en la caixa per a les nostres escoles de música”.

El candidat valencianista ha denunciat que l’acord al que va arribar el conseller de Governació, “encara no està executat, ho feren amb molta celeritat per evitar una protesta multitudinària pels carrers de València però la realitat és una altra, perquè algunes escoles de música estan tancant i altres estan a punt de fer-ho. El Consell no ha complit amb la paraula donada, estan atacant seriosament a la cultura i a l’educació i estan creant desocupació, que sembla ser la única cosa que sap fer bé el govern de Camps”.

Des de Compromís han assegurat que la coalició, “sap molt bé com atendre les necessitats de les escoles de música, perquè el que calen són fets i no paraules i nosaltres ho resoldrem perquè hem demostrat que és possible, el que cal és voluntat i ganes, i el PP ha demostrat que no les tenen perquè ha maltractat a les societats musicals retallant les ajudes i després canviant l’interlocutor per a negociar, que ha passat per quatre consellers, la qual cosa és surrealista i insultant”, ha assegurat Pañella.