El candidat de Compromís considera que el paper de les diputacions provincials “no té cap sentit en l’actualitat”, al mateix temps que critica que ara siga una proposta electoral del PP la reducció de càrrecs públics i de confiança “quan per culpa d’ells tenim a milers de persones amb carnet del seu partit cobrant de l’erari públic”.

Des de Compromís consideren que les diputacions provincials, “són unes institucions obsoletes i sense cap sentit, fruit de l’estat de nova planta que s’inicià tal dia com hui de fa 304 anys per acabar amb la nostra identitat i que, al dia de hui, el que han aconseguit és acabar amb els diners públics, perquè les diputacions estan sent aprofitades pel PP valencià per a fer clientelisme polític i per a mantindre uns regnes taifes de poder”, segons ha declarat el candidat a la presidència de la Generalitat per la coalició valencianista, progressista i ecologista, Enric Morera.

Per al portaveu de Compromís, “el debat no està en reduir el nombre d’assessors, que diu el senyor Rus, el debat valent que vol la ciutadania és el de la simplificació de l’administració, de llevar del mig entitats que no tenen sentit o que dupliquen els serveis i per això, ara és el torn d’obrir un debat més profund que és el de suprimir les diputacions provincials perquè els seus serveis i els seus llocs de treball que són necessaris els pot absorbir la Generalitat”.

“Per culpa del PP valencià, de Camps, de Rus, de Fabra i de Ripoll tenim a milers de militants populars cobrant de l’erari públic i servint a un partit, que no a una societat. Les diputacions, que ens han continuat dividint i impedint la comarcalització del nostre territori són un problema més que una solució”, segons Morera, i per això demana a PP i PSOE que “donen la cara d’una vegada per totes i que facen un gest de valentia, acabant amb les diputacions i destinant tot el que ens costen a la creació de llocs de treball estables”.