El candidat de la Coalició Compromís per les comarques del Nord i portaveu de la coalició en matèria cultural, Josep Maria Pañella, ha anunciat que este matí “he rebut telefonades i missatges de professors de música advertint-me que ja no cobren, per tant, tot el que ha dit el conseller Serafín Castellano i tot el que promet el candidat i president imputat Francisco Camps és una gran mentida i una gran estafa”.

Segons Pañella, “nosaltres ens hem reunit amb la directiva de la Federació de Societats Musicals i sabem que entre els acords i compromisos que el Consell va contraure amb l’entitat, no s’estan complint perquè encara no han cobrat el que els deuen del 2010 i clar, del que els han de pagar de 2011 ni parlem i per això, els treballadors i treballadores que són els professors i professores de música, ara no cobren i comencen a patir de nou un especial calvari per culpa del PP de Camps, perquè eixes persones que fan bé el seu treball docent han de fer front a pagaments sense cobrar els seus salaris”.

Per al candidat de la coalició valencianista, progressista i ecologista, “Camps, Miró, Castellano, Blasco i Font de Mora han estafat a les societats musicals, posen en perill la continuïtat de les escoles de música i posen en perillo molts llocs de treball, i, també, posen en perill l’ensenyament de la música i la cultura, per tant, que no vinguen després pegant-se colps de pit i dient que són els que més i millor defensen la cultura i la identitat del nostre poble perquè és mentida, una gran mentida, perquè això es demostra sols amb fets i els fets del PP demostren que passen de la música i de la cultura de la nostra terra”.

Pañella ha animat als professors i a les escoles de música afectades que es mobilitzen ara, “perquè l’acord que va impulsar el Consell va ser una gran farsa per evitar una manifestació multitudinària en la precampanya i per això, ara han d’eixir al carrer a dir la seua”. A més a més, el candidat de Compromís també ha assenyalat que el malestar i la indignació de les persones afectades pels impagaments del Consell, “també pot materialitzar-se en vots a la nostra coalició perquè per a nosaltres les societats musicals, els conservatoris i les escoles de música són una prioritat, no com el PP que té com a prioritat fer festes per a ‘pijos’ de dretes i dilapidar els diners de les valencianes i els valencians en grans saraus, actes buits i trames de corrupció política i empresarial”.