Des de Compromís es solidaritzen amb els treballadors i treballadores que l’entitat pensa acomiadar i pel tancament de 75 oficines en el territori valencià.

El portaveu de la Coalició Compromís, Enric Morera, lamenta que la catastròfica situació que pateix la CAM, “van a pagar-la els seus treballadors i treballadores, amb l’acomiadament i prejubilació de més de 900 persones i el tancament de moltes oficines”. En opinió de Morera, “als qui haurien de despatxar en veritat són als directius i també als polítics responsables de la greu situació que travessa la caixa alacantina. Uns, per demostrada incompetència a l’hora de dirigir l’entitat i els altres, per fomentar una economia especulativa a la que han animat a participar a la caixa per a deixar-la després exhaurida, sense recursos i sense dignitat”.

Segons Morera, “la gran jugada de PP i PSOE d’evitar tindre un gran banc valencià fusionant les dos principals caixes d’estalvi d’esta terra també té molt a vore amb el desastre de la CAM. Ara la caixa alacantina té que lluitar en solitari i reajustar-se per a sobreviure i això, possiblement no haguera passat si s’haguera produït la fusió Bancaixa-CAM que nosaltres sempre hem defensat perquè mirem pels interessos de la nostra terra”.

El desig de no unir les dos caixes valencianes de PP i PSOE, “ha provocat la situació més que preocupant de la CAM i ara els qui paguen les conseqüències són, injustament, els qui no tenen gens de culpa, perquè els treballadors i treballadores de la CAM no dirigeixen l’entitat ni prenen les decisions i, per tant, els qui han de donar totes les explicacions són els directius que continuen aferrats als seus càrrecs i també els responsables polítics que avalaren la fusió que ha fracassat”, segons ha recordat el portaveu de Compromís.