Compromís per Burjassot felicita el Col·legi Major Sant Joan de Ribera en l’inici dels actes del seu centenari, que clouran el 2016, i l’arrelament al nostre poble. Aquesta vesprada, a les 19 hores, tindrà lloc l’acte d’inauguració dels actes del centenari, als quals assistirà una representació de Compromís per Burjassot.

La vetlada començarà amb l’acollida del director i amb la presentació dels actes programats, que anirà a càrrec del president de l’Associació d’Antics col·legials. A continuació, prendran la paraula Carlos Moya, que parlarà sobre la història del Col·legi, i el vicepresident del Patronat. A continuació, serà l’Orquestra Amadeus qui delite els presents amb la seua música, mentre que el vi d’honor serà l’encarregat de clausurar aquest acte.

El Col·legi Major Sant Joan de Ribera naix de la voluntat de la Sra. Carolina Álvarez Ruiz. L’any 1912 va decidir destinar els seus béns a una fundació que oferiria la possibilitat d’estudiar a jóvens sense recursos econòmics i amb inquietud i capacitat per al treball intel·lectual. La fundadora es proposava com a objectiu fonamental d’aquesta institució que els col·legials pogueren rebre una formació que els impulsara a viure el seu treball com un servei a la societat des dels valors de la fe cristiana. El 29 de setembre de 1916 van ingressar els deu primers col·legials i van començar les activitats de la fundació.

Des de l’inici, el Col·legi es troba situat en l’edifici històric que la gent de Burjassot coneix popularment com el «Castell». De probable origen àrab, l’estructura i les parts més representatives són del segle XV. Entre els esdeveniments històrics que hi han ocorregut cal destacar que el rei Martí l’Humà hi va jurar els Furs del Regne de València. En 1600 va adquirir el Castell Sant Joan de Ribera, arquebisbe de València. A la seua mort va passar a ser propietat del Reial Col·legi de Corpus Christi de València (conegut popularment com el Col·legi del Patriarca), fins a 1855 que va ser desamortitzat per l’Estat. En 1894 el va adquirir la senyora Carolina Álvarez, que el va destinar a ser seu del Col·legi Major que va fundar.