El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha registrat una pregunta adreçada al nou conseller d’Economia, José Manuel Vela perquè explique si reclamar al Síndic de Greuges és la nova via per a poder cobrar els deutes pendents del Consell amb les empreses “que s’acumulen en els calaixos al llarg dels temps”.

Esta pregunta està motivada perquè una empresa, després de 16 mesos d’espera, ha aconseguit cobrar una subvenció per a fomentar la competitivitat que no li pagava la Conselleria d’Indústria. Després de la intervenció efectiva de la sindicatura, des de Compromís temen que es produïsca un allau de reclamacions dels proveïdors per eixa via, perquè, segons constata Morera, “són moltíssimes les empreses que estan ofegades financerament per culpa d’un Consell molt morós, que no paga ni en temps ni en forma i que està provocant el tancament de moltíssimes mercantils i, per tant, són també responsables de la pèrdua de llocs de treball de moltes persones”.

Per al portaveu de Compromís, “és vergonyós que una empresa que treballa per al Consell i que acompleix amb les seues obligacions haja de recórrer al Síndic de Greuges, al defensor del poble valencià, perquè existeix una sensació de total indefensió per part dels proveïdors. Si reclamar a la sindicatura és el camí per a poder cobrar, no dubtem que això provoque un allau de reclamacions i pensem que eixe no és un bon camí perquè un govern responsable no pot ser morós i ha de pagar en temps i forma”.