Canvi climàtic, cooperació i reciclatge tèxtil són els conceptes clau d’aquest tipus d’iniciatives amb les quals es vol sensibilitzar a l’alumnat dels centres educatius de la localitat.

La Fundació va recollir 16.500 kilos de tèxtil usat al 2013 en els 7 contenidors que hi ha al municipi.

Humana Fundación Pueblo para Pueblo, organització no governamental per al desenvolupament que des de 1987 promou la protecció al medi ambient i duu a terme programes de cooperació a l’Àfrica, Amèrica Llatina i l’Àsia gràcies als recursos que obté de la gestió del tèxtil usat, comença aquesta setmana diferents activitats d’educació per al desenvolupament en els centres educatius El Trinquet i L’Alfàs de Pedreguer. Aquests tallers, que es desenvolupen per tercer any consecutiu, s’emmarquen en el conveni de recollida selectiva de roba i calçat usats signat amb el consistori.

El canvi climàtic, la cooperació al desenvolupament i el reciclatge tèxtil són els conceptes clau d’aquests tallers amb els quals es vol sensibilitzar a l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è de primària. La proposta d’activitats inclou una xerrada sobre els beneficis del reciclatge tèxtil en matèria de protecció del medi ambient així com un taller de titelles amb roba i teixits usats, adreçat als alumnes del 4t curs de primària.

En el cas de Pedreguer, Humana va recollir el 2013 més de 16,5 tones de roba i calçat usat en els set contenidors que hi ha al municipi. Humana està present a Pedreguer des de l’any 2004. En el conjunt d’Espanya, la Fundació recull anualment al voltant de 18.000 tones de roba i calçat usats en els més de 5.000 contenidors situats en prop de 800 municipis d’arreu l’Estat.