El diputat de Compromís lamenta que a hores d’ara “no siga pública la programació ni estiguen en venda les entrades, encara que sabem per la premsa que el festival perd dies de representació”. El portaveu en matèria cultural de la coalició formada per BLOC-Iniciativa-Verds ha recordat que el PP votà en contra la legislatura passada de crear un patronat per a promocionar un festival “més autèntic i que tinguera una programació estable tot l’any”.

El portaveu de Compromís en matèria cultural en les Corts Valencianes, Josep Maria Pañella, considera que la reducció de dies i obres del festival Sagunt a Escena, “és la mostra evident de dos coses: el menyspreu del PP a la cultura i a les arts escèniques i també el menyspreu i la marginació que pateix la ciutat de Sagunt quan de promoció turística i cultural es tracta”.

Pañella ha recordat que en maig de 2010, el grup Compromís va portar al parlament valencià una proposició no de llei per impulsar la creació d’una fundació-patronat per a millorar el festival de Sagunt a Escena, “implicant a totes les administracions públiques i també a empreses privades, amb la finalitat de tindre una programació estable al llarg de l’any tant en teatre romà com en l’espai de la Nau i el PP va votar en contra sense donar argumentacions de pes ni raons convincents”.

El parlamentari valencianista ha lamentat que, a estes altures de juny, “no s’haja presentat encara la programació de Sagunt a Escena, que no sabem si es dirà així o si continuaran amagant el nom de la històrica ciutat amb el postís ‘festival d’estiu de teatres’, tampoc sabem certament quantes obres es faran ni la durada de la programació però ens preocupa el que ha publicat la premsa perquè segurament serà així i assistirem a la denigració del Sagunt a Escena, amb la clara finalitat que té el PP de fer-lo desaparéixer”.

Des de Compromís lamenten que la Generalitat “faça ús durant 15 dies del teatre romà, quan pel clima que tenim es podien fer moltíssimes més coses en un lloc emblemàtic per a tot el País Valencià, com tampoc entenem per què la Nau del Port de Sagunt està tancada, després de cremar milions i milions d’euros en la seua restauració. Eixa és la realitat cultural del PP que ens tocarà patir en els pròxims anys”.

El diputat valencianista ha comunicat que està en contacte amb els regidors del BLOC-Compromís de Sagunt, “per a presentar totes les iniciatives que consideren necessàries per a recuperar la dignitat del Sagunt a Escena i, encara més important, donar vida a la Ciutat Vella, als comerços i establiments de la zona i així potenciar el turisme cultural en una ciutat que és senyera del nostre patrimoni històric”.

Pañella, a més a més, espera que l’alcalde de Sagunt, qui ara és també diputat en les Corts Valencianes, “vote a favor de les iniciatives que presentarem i que no s’opose, com fan els seus companys i companyes de partit, perquè votar en contra de millorar Sagunt a Escena serà votar en contra del municipi del qual és alcalde”.