La diputada del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha registrat una pregunta en Les Corts en què inquireix al Consell sobre quines mesures va a prendre després de què el sindicat CCOO haja denunciat que a l’Hospital Doctor Moliner s’està cometent una greu irregularitat de contractació de personal.

Es tracta, segons la secció sindical de CCOO en este hospital, d’una contractació, des de 2008, a una auxiliar d’infermeria a través del denominat bolsín o borsa interna, procediment que es realitza solament en aquells casos en què es preveu una contractació de duració inferior a un mes. Així mateix, segons el sindicat, s’ha creat per a esta persona en concret un lloc de caràcter organitzatiu i administratiu que no existeix en l’organigrama del centre, amb la qual cosa segueix sense cobrir-se la baixa que inicialment va motivar el contracte.

Per a Oltra “el govern valencià ha d’explicar en primer lloc des de quan és coneixedor d’estos fets i perquè fins el moment no ha realitzat cap actuació al respecte”.

“Estem davant d’una contractació amb la qual no es compleixen les normes, a més de solucionar esta situació des de Compromís exigim al nou conseller de Sanitat que depure responsabilitats i que explique quines mesures va a prendre en la conselleria que dirigeix per garantir, en les contractacions de personal, el respecte als principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat en l’accés a la funció pública”, ha conclòs Oltra.