Fran Ferri: “Fa molt de temps que va finalitzar el darrer Pla Jove de la Generalitat i mai més s’ha tornat a posar-ne en marxa un altre, com el Consell Rector, òrgan de representació democràtica de l’IVAJ que no es va reunir en tota la legislatura passada perquè el director estava més pendent de la seua carrera política municipal, això si, cobrant de la Generalitat”.

El diputat de Compromís Fran Ferri, ha acusat al Consell “d’abandonar per complet a la joventut valenciana i a les entitats que la represente i prova d’això és que no hi ha Pla Jove i que el Consell Rector de l’IVAJ-Generalitat Jove no s’ha reunit des de l’any 2007, evidentment perquè el director general d’aleshores, ha estat més preocupat de fer política al seu poble i de fer campanya com a partit i no de defensar els interessos dels joves d’esta terra”. Segons Ferri, “esta deixadesa de funcions ha de ser uns dels motius pels quals Ballester ja no continua al front de l’IVAJ”.

El jove diputat valencianista considera que en els passats quatre anys, “la Generalitat ha ignorat per complet a la joventut valenciana i les poques coses que s’han fet des de l’IVAJ han estat amb una política ‘d’ordene i mane’, perquè no s’ha reunit en tota la legislatura el Consell Rector, que és l’òrgan democràtic de representació d’entitats juvenils i s’han fet les coses sense participació i sense consens”.

Ferri també denuncia que en l’actualitat no està vigent cap Pla Jove i per això, el diputat de Compromís ha preguntat en les Corts la data exacta de finalització d’eixe pla, per quins motius no se n’ha fet un altre i quan té previst la Generalitat fer el proper, “tal com diu la Llei de Joventut que no s’està complint tampoc”.

Per una altra banda, des de Compromís també han denunciat la negativa de l’IVAJ-Generalitat Jove d’inscriure la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals en el cens d’associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut del País Valencià, “quan esta entitat és membre de ple dret del Consell de la Joventut d’Espanya i, a més a més, els programes que presta a la joventut del País Valencià estan subvencionats per l’INJUVE”. Per a conéixer l’argumentació del Consell, Ferri també ha registrat una pregunta al respecte en el parlament valencià.