El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que la negativa de la Mesa de les Corts a que els serveis jurídics analitzen els currículums dels candidats d’alguns partits a formar part del Consell Valencià de Cultura, “és un greu error perquè haurem de fer un altre ple perquè alguns membres seran cessats en el moment del seu nomenament perquè manifesten incompatibilitats expressades en la llei 12/1985 de creació del CVC”.

Morera ha recordat que en capítol primer d’eixa llei, referent als membres del CVC, “expressa amb molta claredat a l’article 10 totes les incompatibilitats per a ser membre del CVC, entre estes l’exercici de funcions directives en partits polítics, sindicats o associacions empresarials”.

Ser membre d’un consell polític nacional o d’un comitè federal, “és formar part d’un òrgan directiu i, per tant, és incompatible amb el càrrec al Consell Valencià de Cultura, cosa que estem denunciant des del primer moment perquè volem que siga un òrgan consultiu útil i independent”, segons ha assegurat Morera.