El síndic de Compromís, Enric Morera, ha fet referència hui a les informacions aparegudes sobre les intencions del govern del PP de realitzar un ERE a RTVV per acomiadar a mil treballadors.

Segons Morera “en RTVV no poden pagar justos per pecadors. Els llocs de treball que s’han d’eliminar són els de tots aquells que el Partit Popular ha col·locat amb una simple entrevista. És imprescindible que es respecte als professionals que han accedit a la corporació pública guanyant-se-ho en una oposició”.

Per a Morera “per a començar a reduir despeses innecessàries s’han d’eliminar de Canal 9 els programes la funció dels qual és únicament estar al servici dels interessos del Partit Popular com el programa de debat que dirigeix Isabel Duran, que només serveixen per a pagar a un grup d’opinadors que venen des de Madrid a difondre ideologia d’extrema dreta”.

“La gestió del PP ha portat a la ruïna a RTVV i ara s’han de fer ajustos però s’han de fer respectant la llei de creació de l’ens. Des de Compromís emplacem a què es negocie amb tots els sectors implicats per a establir un pla de viabilitat i redreçar RTVV, que com a patrimoni de la ciutadania ha d’actuar al seu servei en defensa i promoció de la llengua pròpia, la cultura valenciana i universal, els valors democràtics i el dret a la informació de totes i tots”, ha conclòs Morera.