Morera: “Si Rajoy guanya, no pagarà el deute històric i deixarà al seus companys valencians en ridícul”

Publicat el en Economia i Ocupació

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, considera que les declaracions de la vicepresidenta del Consell, Paula Sánchez de León, “són un artifici electoral per a obtindre vots barat a res. Ens agradaria equivocar-nos, però si Rajoy guanya les eleccions, no pagarà el deute històric que té l’estat amb el País Valencià i, a més a més, deixarà als seus companys valencians en ridícul per no complir amb les promeses que han fet”.

Segons Morera, “tan de bo que l’estat ens donara eixos 7.000 milions d’euros que ens fan molta falta per als hospitals, centres de salut, escoles, instituts, universitats, brigades forestals, bombers, policies i molts serveis més i que, si no els tenim, és perquè el govern del PP presidit per Camps ha gastat a dos mans en bajanades, desatenent per complet les necessitats de la societat valenciana”.

Des de Compromís continuen insistint que el tema del finançament autonòmic i del deute històric, “és un tema capital que els dos partits centralistes només el tracten per a fer cortines de fum, perquè a l’hora de la veritat no fan res ni pressionen mai quan els seus manen a Madrid, el que demostra que no tenen cap interés per defensar els interessos i el benestar de les valencianes i els valencians”.

Morera assegura que la previsió de cobrar el deute històric “és molt pessimista, perquè no ho vam aconseguir en temps d’Aznar, tot i tindre ministres i alts càrrecs del govern que eren valencians, no ho hem aconseguit amb Zapatero i dubtem que amb el dèficit de l’estat, Rajoy si és president ens vulga donar el que ens pertoca”.