L’Agència de Desenrotllament Local (ADL) traslladarà la seua seu a l’edifici, que es convertirà en referent de l’ocupació local.

El consistori d’Almussafes ja ha iniciat les gestions per a la posada en funcionament d’un viver d’empreses en la segona planta del Centre de Salut, edifici de titularitat municipal. La iniciativa ha sigut plantejada des de l’Associació de Desocupats Actius de la localitat (ADIGA), entitat que està en procés de constitució d’una Cooperativa de Servicis, que també s’emplaçarà en el Viver. Este va ser un dels punts que es van debatre en la taula redona, celebrada durant la vesprada d’ahir dimecres en el Centre Cultural, acte que va comptar amb la participació dels gerents dels hotels Bartos i Tryp, així com representants d’APPI (Associació de Propietaris del parc Industrial Rei Joan Carles I) i AECAL (Associació d’Empresaris i Comerciants d’Almussafes).

El Viver d’Empreses es convertirà en un centre d’acollida l’objectiu del qual és facilitar als emprenedors tot el que és necessari per a la posada en marxa del seu negoci com a formació, assessorament i prestació de servicis, junt amb l’accés a un despatx. D’esta manera, van ressaltar des d’ADA, es crearà un entorn favorable per al naixement i consolidació d’una xarxa important de xicotetes pimes durant els seus primers anys de camí, els més difícils i definitius per al desenrotllament de la seua idea de negoci, que se situe com a alternativa al polígon.

El secretari de l’associació, Ramón Abad, qui va actuar com a moderador de la taula redona, va aprofitar per a demanar la col·laboració dels empresaris presents en el projecte de viver, actuant com a catalitzadors a través d’assessorament i xarrades, una proposta que es va acceptar per part dels quatre protagonistes de la taula redona.

El viver d’empreses i la seu de l’Associació de Desocupats, que s’ubicaran en la segona planta del Centre de Salut, àrea en l’actualitat tan sols acull el servici mèdic de comare i que compta amb una superfície aproximada de 3.000 metres quadrats, compartiran espai amb l’oficina de l’Agència de Desenrotllament Local i Promoció Socioeconòmica. “Traslladarem el departament, que en l’actualitat s’ubica en les dependències d’Urbanisme, atés que pretenem que les noves instal·lacions es convertisquen en el punt neuràlgic de l’ocupació local”, destaca l’alcalde, Albert Girona. D’esta manera, així mateix, des de l’ajuntament es va a facilitar Tutoria Empresarial als emprenedors que s’instal·len en el viver, ja que el personal tècnic de l’àrea de promoció econòmica podrà assessorar-los en la consolidació i funcionament de la seua empresa a través de subvencions, cursos de formació, legislació, orientació de la idea de negoci i promoció de les pimes, entre altres aspectes.

Segons la presidenta d’ADA, Susana Martínez, “esta iniciativa es pot emmarcar perfectament en el paquet de mesures que desenrotlla el consistori municipal per al foment de la creació d’activitat empresarial i econòmica en el municipi i és tota una inversió de futur que pot afavorir el creixement del teixit local de xicotets negocis i consegüentment la creació de nous llocs de treball”. Precisament l’associació de Desocupats Actius està desenrotllant un estudi de viabilitat per a la constitució d’una cooperativa de servicis que aporte possibilitats de contractació a les persones associades a l’entitat i que brinde la seua activitat tant a empreses del nucli urbà com del polígon.

El corredor mediterrani i l’ampliació del parc industrial Joan Carles I també van centrar part del debat d’ahir, en el que la directora financera de Recursos Humans de KH-Vives i representant d’APPI, Teresa Sierra, l’advocada i portaveu d’AECAL, Mª Carmen Galve, el gerent de l’Hotel Tryp, Mats Lodder, i el director comercial de l’Hotel Bartos, Daniel Pérez, van aportar solucions empresarials a la desocupació, com la flexibilització i dinamització dels contractes de treball per part de les administracions públiques per a mantindre un personal àgil i flexible, donat el risc que suposa per als empresaris el canviant mercat laboral actual. “La Llei ens obliga a fer fixos als treballadors després d’un any de contracte i eixe fet ens porta a optar per l’ETT’s”, van comentar.

La formació en idiomes com a element imprescindible per a trobar un lloc de treball i la necessitat continuar reinventant-se i formant-se professionalment en altres sectors empresarials també va ser un altre dels punts en què van coincidir els participants en la taula.