Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Dolors Pérez , han registrat aquest dijous davant la Fiscalia Anticorrupció una sol·licitud per iniciar els tràmits que permetan il·legalitzar al PP per incomplir l’article 11 de la Llei de Partits, ja que consideren que els nombrosos casos de corrupció en els quals s’ha vist implicat demostren que el partit treballava de forma il·lícita com a organització criminal.

A més, els dos senadors han sol·licitat a la Fiscalia que prenga les mesures cautelars necessàries per evitar que PP torne a obstruir la justícia amb accions, com l’esborrat dels discos durs dels ordinadors de l’extresorer Luis Bárcenas.

Carles Mulet assegura que amb “Gürtel, Brugal, cas Taula, Ritaleaks, el finançament del PP i comptabilitats en B, l’inaudit cas de la seva imputació com a formació política i punts altres que apareixen diàriament justifiquen l’actuació de la Fiscalia”

El senador ha rebutjat que es tracte de casos aïllats, sinó que el partit ha dedicat part de la seua activitat a delinquir, alguna cosa que ha succeït “amb l’empara dels màxims responsables del PP, amb Mariano Rajoy al capdavant, qui ha arribat a ovacionar a alguns dels majors delinqüents de l’Estat espanyol”

Per la seua banda, la senadora Dolors Pérez, ha criticat la negativa de Rita Barberá de no assumir responsabilitats polítiques “el Senat no pot ser el descans de persones en situació difícil, si no es vol fer gens, s’està dient, sense dir-ho, que hi haurà molts més casos”