Compromís s’ha unit a la denúncia col·lectiva, encapçalada pel col·lectiu Lambda, presentada este divendres davant la Fiscalia de Delictes d’Odi contra l’arquebisbe de València, Antonio Cañizares, després les seues declaracions homòfobes i masclistes en homilia on criticava les lleis que garanteixen els drets civils de les persones LGTBI, i feia una crida civil al seua desobediència.

Segons ha indicat el síndic de Compromís a les Corts, Fran Ferri, “des de Compromís considerem que les declaracions del senyor Cañizares sobrepassen el dret a la llibertat d’expressió a l’incitar a l’odi i el menyspreu contra les persones LGTBI i els col·lectius feministes, per aquest motiu, sol·licitem a l’arquebisbe que es retracte de les seues paraules i faça una declaració pública en el mateix àmbit on va fer les seues declaracions homòfobes, per llançar un missatge de respecte cap a totes les persones amb independència de la seua orientació sexual i la seua ideologia “.

Per la seua banda, la candidata al Congrés per “Compromís – Podemos – EUPV – A la Valenciana”, Marta Sorlí, ha manifestat que “és intolerable que les autoritats religioses seguisquen posicionant-se en contra de les llibertats i la igualtat de gènere, llançant continus missatges d’odi contra les dones i les persones LGTBI “. En aquest sentit, Sorlí ha assegurat que treballarà des del Congrés per desenvolupar un marc legal estatal que garantisca la protecció dels drets de totes les persones i combata efectivament la LGTBIQ-fòbia.