La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha assenyalat que la dimissió de la direcció i el comité científic del Centre de Investigació Príncep Felip (CIPF) “constata un nou fracàs de la gestió del Partit Popular al front de la Generalitat”.

“De nou ens trobem davant de les nefastes conseqüències de les polítiques del PP, primer venen a bombo i plateret la creació d’este centre d’investigació per a després retallar tan dràsticament la seua aportació econòmica que es converteix en inviable”.

“Des de Compromís també valorem molt negativament la supressió de programes d’investigació per part del govern central, però ha sigut la reducció en tres anys del 75% de l’aportació del Consell el que ha portat a esta caòtica situació”.

Per a Oltra “és evident el menyspreu del PP cap a la investigació científica, mentre no són capaços d’aturar el balafiament en despeses supèrflues, retallen per el que ha de ser un dels motors claus del futur d’una societat com és la investigació”.

En este sentit la diputada de Compromís ha registrat en Les Corts una petició de compareixença del conseller de Sanitat, Luis Rosado, per a què done explicacions en seu parlamentària de la situació que es viu al CIPF després d’estes dimissions, del perquè de les retallades en les aportacions econòmiques i els acomiadaments d’investigadors que s’han produït”.