Compromís-Equo se suma a la mobilització per l’ocupació decent i reivindica treball amb drets i protecció

Publicat el en Economia i Ocupació

Compromís-Equo se sumarà a la mobilització convocada pels sindicats UGT i CC.OO. per al pròxim 6 d’octubre a Alacant on es reivindicarà el dret a un treball decent, davant la precarització dels contractes i les condicions dels treballadors que s’està registrant en el context de la crisi econòmica.

La coalició ha mostrat el seu recolzament a l’acte organitzat pels sindicats, durant l’encontre que ha tingut lloc hui a Alacant entre la cap de llista de Compromís-Equo al Congrés, Aitana Mas; el número dos de la candidatura, David Navarro, i el candidat al Senat, Ignasi Bellido, amb els secretaris comarcals d’UGT i CC.OO., Óscar Llopis i Consuelo Navarro, respectivament, junt a altres membres de les organitzacions.

Durant la reunió, Compromís-Equo i UGT i CC.OO. han coincidit en la necessitat de sumar esforços per protegir els drets dels treballadors i exigir als governs autonòmic i estatal garanties de que es defensaran per davant de tot els seus drets i la seua protecció laboral.

Aitana Mas ha explicat que “Compromís-Equo estarà present a la manifestació del pròxim dia 6 perquè la ciutadania necessita una veu que defense els seus interessos, davant de mesures com la temporalitat dels contractes que ha impulsat el Govern central o l’eliminació de llocs de treball que està portant a terme la Generalitat Valenciana”.

“Es tracta d’evidenciar que els ciutadans s’estan sentit indefensos i necessiten que des dels governs es prioritze garantir els llocs de treball i les condicions laborals, en lloc de portar a terme mesures que només busquen acontentar els mercats”, ha afirmat la candidata de Compromís-Equo al Congrés.

Per la seua banda, el candidat al Senat Ignasi Bellido ha assegurat que “el recolzament a un treball decent també implica dir no a les retallades de les prestacions socials, ja que s’han de mantenir especialment els llocs de treballs en la sanitat, l’educació i els serveis socials per a mantenir una atenció pública de qualitat”.

• Toni P.

No crec que siga una bona idea el nom "Compromís-Equo", bàsicament per 2 raons: 1) Si Compromís és una coalició, Equo passaria a ser part de la coalició, però costa de comprendre una coalició formada per una coalició i un partit, no és molt lògic, a més que li dóna un protagonisme a Equo per damunt dels altres partits de la coalició, quan és un partit de Madrid que no se sap molt bé el suport social que té. 2) La marca Compromís ha donat molt bons resultats en les autonòmiques, posar-li un afegitó suposa arriscar-se a estropejar este èxit, millor seria deixar com està una cosa que ha tingut èxit, simplement, per si de cas. I a més, pareix que comencem a tornar a incórrer en el sucursalisme en afegir el nom d'un partid de Madrid a una marca netament valenciana com és Compromís. No em pareix mal la coalició amb ells, però no veig bé que se li done eixe protagonisme.

• Jordi

Toni P. tens més raó que un sant!

• josep

Totalment d'acord. Ja només faltaria que fora Equo-Compromís.

• Leo

No hi estic d'acord. Equo és un projecte nou i amb molta tirada i crec que ha de tindre protagonisme per que es consolide.

• Enric

Jo també estic d'acord amb Toni P. El nom hauria de ser "Coalició Compromís" i entre parèntesi podria apareixer (BLOC-IPV-VERDS-EQUO). A les paperetes, és clar.

• Jos

Que no es consolide, que després d'estes eleccions siga només compromís, que no ens llevem el sucursalisme de damunt, collons, jo no sé si votaràn molt a la coalició perquè pa centralisme ja tenim IU, PPSOE, UPyD i molts. ja sé que no ariva la cosa a tant però era millor desmarcar-se i mostrar-se totalment lliures de donar cap explicació a Madrid com fins ara era.