El candidat de Compromís diu que “llavors ens deien que havíem de ser solidaris amb altres territoris de l’estat, però ara no veiem enlloc eixa solidaritat cap a nosaltres”.

El cap de llista per Castelló al Congrés dels Diputats per Compromís, Roger Mira, s’ha referit “a la manca de solidaritat amb les terres de Castelló per part dels successius governs espanyols, i dóna igual que eixos governs foren del PP com del PSOE. Durant els anys de prosperitat econòmica, l’estat invertia ací molt menys del que recaptava, i llavors l’excusa era que havíem de ser solidaris amb altres territoris de l’estat que, se suposava, no arribaven al nostre nivell de vida; en canvi ara, quan la crisi ens castiga amb força, resulta que no toca que ningú siga solidari amb nosaltres, i les inversions de l’estat continuen sent molt menors del que recapta ací. És a dir que, ja siga en època de bonança o de crisi econòmica, Castelló sempre ix perdent pel que fa a la relació entre els imposts que paguem i les inversions que du a terme l’estat, siga directament, siga mitjançant transferències a la Generalitat, la Diputació o els ajuntaments. El balanç econòmic sempre resulta un mal negoci per a Castelló”

Mira ha culpabilitzat d’aquests fets “l’absència de veus que defensen els interessos de Castelló a Madrid sense estar supeditades a la disciplina de vot dels grans partits estatals” i ha assegurat que “els diputats i senadors elegits per Castelló, tant si són del PP com del PSOE, quan arriben a Madrid se sotmeten a una disciplina de partit que fa que no es puga saber si han estat elegits per Castelló o per Salamanca. La defensa dels interessos castellonencs, que se suposa que és el que haurien de fer a Madrid, queda sempre en un segon pla davant de les grans decisions dels seus dirigents estatals, de manera que les seues intervencions i el seu vot queden completament supeditades a aquestes ordres i aquesta disciplina, arribant sovint a votar en contra dels interessos castellonencs si les ordres que els venen de dalt així els ho manen. I açò passa, insistim, tant entre els diputats del PP com els del PSOE” Davant d’aquesta realitat, el candidat de Compromís ha insistit en “la necessitat de veus pròpies al Parlament espanyol, no supeditades a les ordres dels grans partits estatals, que defensen realment els interessos de la ciutadania de Castelló per damunt de qualsevol altra consideració”.