La ‘Fundación CV para la defensa de los hombres maltratados’ ha fet arribar a Compromís el requeriment d’eliminar un missatge publicat el passat 30 de juny en la xarxa social X per part del síndic Joan Baldoví amb el següent contingut: “I encara hi ha qui nega la violència masclista. I encara hi ha qui veu bé donar subvencions a una fundació d’homes maltractadors”, arran de diverses notícies sobre diverses tragèdies directament vinculades a assassinats i violència masclista.

L’entitat exigeix també una rectificació i el pagament de 20.000 euros al síndic de la coalició valencianista. Joan Baldoví ha asseverat “que una fundació que ofereix assessorament a homes acusats de violència masclista m’amenace, em fa refermar-me encara més en les meues conviccions. Des de Compromís no donarem ni un pas arrere en la lluita contra la violència masclista”.

“No pararem fins que eixa fundació deixe de comptar amb el suport de la Generalitat. Exigim al PP que no done ni un euro públic a esta fundació i que anul·le la seua inscripció en el registre de fundacions. Si no ho fan demostraran que el seu discurs és fals i que el seu programa continua sent el mateix que tenien amb Vox”, ha afegit el síndic de Compromís.

Així mateix, des de la coalició s’ha mostrat sorpresa per haver rebut aquesta amenaça per un missatge “sobre el que esta entitat concreta se sent directament al·ludida, sense que ningú haja explicitat el seu nom. Això vol dir que se senten identificats en eixos paràmetres i encara és més greu”.

Cal recordar que la vicepresidenta Susana Camarero, titular de la Conselleria de Igualtat va assegurar en diverses ocasions que no aportaria fons econòmics a la ‘Fundación CV para la defensa de los hombres maltratados’. No obstant, Joan Baldoví va fer públic en la roda de premsa de síndics a Les Corts el passat 18 de juny que “en la documentació que sol·licitàrem sobre la previsió d’ingressos d’esta entitat, observem amb molta preocupació que el 75 % dels ingressos, 37.600 euros, estan previstos que provinguen de subvencions del sector públic”.