El diputat de Compromís i portaveu d’igualtat LGTBI, Francesc Roig, ha denunciat hui un nou cas vinculat a la trama de teràpies homòfobes. Es tracta del professor del col·legi Santiago Apóstol de Marxalenes de València, Óscar García Mulet, autor d’un llibre en el qual es fa promoció de les teràpies de conversió, nomenant-les “d’acompanyament”.

Este professor, que ha realitzat tutories d’educació sexual al col·legi, pertany també al centre d’orientació familiar Mater Misericordiae, que es va convertir en un dels nuclis neuràlgics de les teràpies de conversió segons desenes de testimonis fets públics els últims mesos.

Al seu llibre, “Crecer como niños, crecer como niñas”, el professor García Mulet senyala diferents “símptomes” o “senyals d’alarma” sobre el procés de maduració de la identitat sexual en xiquets com ara no jugar al futbol, tindre predilecció per ídols femenins o preferència per activitats sedentàries i menys agressives. També quins són els “símptomes” o “senyals d’alarma”  en xiquetes com la preferència per dur el cabell curt, “roba masculina”, desinterés per jugar amb nines o preferència per activitats més físiques com ara “pegar volantins” o fer esport.

En este mateix text, García Mulet, arriba a normalitzar l’assetjament escolar cap a xiquets  que no responen a la seua idea de masculinitat per part d’altres companys perquè “la falta de masculinitat repel de forma inconscient” als companys assetjadors, tot senyalant que “no ho fan per maldat” sinó com a part del seu “procés de conquesta de la pròpia identitat”. García Mulet qualifica la reacció del xiquet víctima d’assetjament de callar i no respondre com “no pròpia del varó”, el que li acaba per fer assumir que les acusacions d’homosexualitat per part dels seus companys són “certes”.

Al propi llibre, García Mulet posa en valor “l’encomiable treball” dut a terme pel col·lectiu “Es posible la esperanza” amb l’acompanyament a persones amb projecció cap el mateix sexe -PMS- (la denominació que utilitza al llarg del text per referir-se a l’homosexualitat). “Es posible la esperanza” és un col·lectiu conegut per haver practicat teràpies de conversió contra centenars de persones LGTBI a través de diferents grups arreu d’Espanya i Amèrica Llatina. En la mateixa línia que altres defensors de les teràpies de conversió, García Mulet situa l’atracció cap a persones del mateix sexe com un problema de maduració de la identitat masculina o femenina del xiquet o xiqueta i defensa el paper del tutor al centre educatiu per poder detectar eixos problemes i involucrar-se en la seua conducció.

García Mulet exposa així el paper que ha de tindre l’educador: “Per això, l’educador, en percebre que un xiquet s’expressa de manera “efeminada”, ha de tindre en compte que seria un greu error corregir directament aquest comportament ridiculitzant-lo avergonyint-lo davant dels altres. S’aconseguiria tot al contrari: reforçar la conducta. El primer hauria de ser guanyar-se la seua confiança i establir una vinculació sana. Després, atesa la inseguretat i les pors que pateix al món viril (que l’atrau alhora que l’espanta), amb delicadesa de diverses maneres, l’ha de conduir com un imant cap a les realitats masculines. Si esta manca d’identitat masculina (que la majoria de vegades té com a origen una manca d’aferrament patern) es prolonga i no es pren seriosament, pot derivar en l’adolescència al DCS -desig de canvi de sexe- o la PMS -projecció cap el mateix sexe-”.

Compromís ha rebut denúncies ciutadanes sobre l’ús d’este llibre en el col·legi, així com la utilització de les instal·lacions del centre per realitzar una presentació de la publicació. Cal recordar que el col·legi diocesà Santiago Apostol és una escola concertada i, per tant, sostinguda amb fons públics.

Per tot això, el diputat Francesc Roig ha senyalat que “ens trobem davant una nova peça d’esta trama que tracta als xiquets i xiquetes LGTBI com a malaltes que cal curar. És inacceptable que en un centre sostingut amb diners públics l’educació sexual estiga en mans d’una persona que justifica l’assetjament escolar i veu perillós que un xiquet no vulga jugar al futbol o que una xiqueta vulga portar el monyo curt”.

“I davant això des de Compromís exigim que s’aparte al professor, que s’actue de forma ràpida i contundent des de la Conselleria i que s’aprove la comissió d’investigació que hem proposat a Les Corts. No descansarem fins esclarir tota la veritat sobre esta trama contra els joves LGTBI i que es garantisca  que les escoles siguen espais segurs per a  tot l’alumnat, sense que ningú els diga que els seus gustos, la seua orientació sexual, identitat o expressió de gènere son un problema que cal resoldre” ha conclós Roig.

Des de 2015 el centre Santiago Apostol és titularitat de la “Congregación de los Cooperadores de la Verdad”, vinculada al Camino Neocatecume.cal