El portaveu d’Educació de Compromís a les Corts Valencianes, Gerard Fullana, ha reclamat la documentació referent a la gestió i els informes que se deriven de la intoxicació alimentària que s’ha produït a l’escoleta La Milagrosa de Benigànim, gestionada per una fundació privada de l’Església en unes instal·lacions públiques que pertanyen al poble.

La presidenta del patronat d’esta fundació és l’alcaldessa de Benigànim i en un Ple municipal celebrat l’estiu passat, el portaveu de Compromís de Benigànim, Ferran Llario, va preguntar sobre el procés selectius i els requisits que es van establir per a la contractació de la persona que s’ocuparia de la cuina del centre. L’alcaldessa i presidenta de la fundació va contestar que “la fundació ha sigut la que ha dit a qui s’ha de contractar, ni más pan ni más ganas de comer”.

Gerard Fullana ha destacat que “quan el PP parla de simplificació fa por, perquè en realitat darrere hi ha un eufemisme d’allò de sempre: enxufisme, arbitrarietat i clientelisme. Hem demanat documentació perquè volem investigar com és possible que una persona que anava en les llistes electorals del PP de Benigànim acabe sent la responsable de cuina d’un centre finançat amb fons públics. Com és possible que això passe sense absolutament cap procés selectiu i que passe sense que sapiguem encara quina és la formació d’esta persona que acredite que, efectivament, podia donar este servei”.

El portaveu d’Educació ha mostrat molta preocupació, “perquè este és un cas clar de la falta de control del conseller Rovira respecte als concerts educatius en molts aspectes”.